dieta dr dąbrowskiej



W ciągu ostatnich lat znacznie zwiększyła się wiedza społeczeństwa odnośnie zdrowego żywienia, pochodzenia żywności oraz innych, niż tradycyjne, sposobów żywienia się. Wiele diet opiera się na ograniczaniu produktów odzwierzęcych, w tym dieta wegetariańska odrzucająca mięso, ryby i owoce morza, czy dieta semiwegetariańska minimalizująca spożycie mięsa czerwonego (wieprzowiny i wołowiny), a dopuszczająca mięso białe (drób i ryby) oraz jaja, miód i mleko wraz z jego przetworami. Najbardziej rygorystyczna spośród nich jest dieta wegańska. Weganizm, w przeważającej ilości przypadków, nie jest jedynie dietą, a definiuje go się jako tryb życia, który próbuje wykluczyć wszelkie formy wykorzystywania i okrucieństwa wobec zwierząt, zarówno w odniesieniu do żywności, odzieży, jak i do jakichkolwiek innych celów. Z tych powodów dieta wegańska jest pozbawiona wszystkich produktów odzwierzęcych, w tym mięsa, jajek, miodu i nabiału. Ludzie decydują się na dietę wegańską z różnych powodów. Zazwyczaj obejmują one dylematy etyczne i środowiskowe, ale mogą dodatkowo wynikać z chęci poprawy stanu zdrowia. Jest to dieta łatwa do przeprowadzenia i zapewnia wszelkie korzyści zdrowotne. Poprawa funkcjonowania organizmu na diecie wegańskiej jest potwierdzona badaniami i wykazuje, że stosowanie długotrwałe diety opartej wyłącznie na produktach pochodzenia roślinnego prowadzi do obniżenia ryzyka rozwoju lub śmierci z powodu raka aż o 15%, redukcji objawów RZS, zmniejszenia ryzyka zachorowania na niewydolność nerek, a także do ograniczeniu ryzyka zachorowania na chorobę Alzheimera. Jednakże, tak jak w przypadku każdej kuracji, korzyści pojawiają się jedynie wtedy, gdy jest się wytrwałym, i opiera się dietę na produktach bogatych w składniki odżywcze, a nie na artykułach wysokoprzetworzonych.

Zobacz więcej


Copyright © 2018 Tipperary.pl